Ontdek
Kortingen Win CJP events
Over CJP
Contact
Koop je pas Inloggen
10.000 jongeren verdienen ticket voor Young Impact Celebration
29 mrt 2017 • Persbericht

10.000 jongeren verdienen ticket voor Young Impact Celebration

Ronnie Flex, Nathan Rutjes, Sam Feldt en vele anderen in de Ziggo Dome

Dinsdag 30 mei vieren 10.000 jongeren in de Ziggo Dome in Amsterdam dat ze in actie zijn gekomen voor een betere wereld. Zij zijn onderdeel van Young Impact, een beweging van jongeren die hun talent in zetten om lokaal of wereldwijd een positieve verandering te brengen. Ze verdienen op deze manier toegang tot een groot evenement. Dit in navolging van WEday Amerika, Canada en Engeland, dat uitgroeide tot één van de grootste jongerenbewegingen ter wereld.

Jongeren, artiesten en prominenten op het podium
Tijdens de Celebration worden jongeren die impact hebben in de spotlights gezet. Daarnaast leveren Prinses Laurentien, Ronnie Flex, Teske de Schepper, Streetlab, Epke Zonderland, Loiza Lamers, Nathan Rutjes en vele anderen een bijdrage. Zij geloven allemaal in de kracht van jongeren om samen verandering te realiseren. DJ Sam Feldt verzorgt een spetterende afsluiting met zijn wereldhit 'Summer on You'. 'Ik weet dat je met kleine stappen heel ver kunt komen. Ik zie veel inspirerende acties voorbij komen; wij jongeren zijn echt de toekomst! Daarom doe ik graag mee aan Young Impact!’

Scholenprogramma
In navolging van Amerika, Canada en Engeland, waar WE Day al jarenlang één van de meest succesvolle jongerenbewegingen ter wereld is, doen dit eerste jaar 10.000 jongeren door heel Nederland mee aan een speciaal scholenprogramma. In dit programma gaan tientallen trainers (zelf ook jongeren) langs op 110 basisscholen, middelbare scholen en mbo-instellingen door heel Nederland. Ze bieden jongeren tools om hun talent te ontdekken en in actie te komen voor iets dat zij belangrijk vinden.

Samenwerking
Young Impact Celebration komt tot stand door een samenwerking van CJP, NJR en NLvoorelkaar. Doel is om in 5 jaar tijd één miljoen jongeren in Nederland in actie te laten komen. Ziggo, hoofdsponsor van de Celebration, vindt het belangrijk dat jongeren midden in de samenleving staan en weten wat ze voor de wereld kunnen betekenen en viert daarom graag op 30 mei met jongeren dat je samen het verschil kunt maken. 3FM is mediapartner en ook Domien Verschuuren werkt aan de show mee. Verdere partners van Young Impact zijn onder andere Madurodam, Albert Heijn, Ministerie van OCW , Ministerie van VWS, Oranje Fonds, VSBfonds, NL2025 en Maatschappelijke Alliantie.

Meer informatie op youngimpact.nl. Scholen kunnen zich opnieuw aanmelden voor het scholenprogramma 2017-2018.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Noot voor redactie:
Voor meer informatie, beeldmateriaal en interviews, neem contact op met Roline Hiltermann op roline@icp.nl of 06-13368192.

We maken gebruik van cookies om jouw website-ervaring te optimaliseren. Door gebruik te maken van CJP.nl ga je hiermee akkoord.