Ontdek
Kortingen Win CJP events
Over CJP
Contact
Koop je pas Inloggen
Verschrikkelijk slechte doch hilarische taglines
25 FEB 2015 • Door Sara Madou • Meer blogs over Film

Verschrikkelijk slechte doch hilarische taglines

Ze worden gebruikt om films te promoten, publiek te prikkelen en te teasen tot het kopen van een kaartje. Maar seriously, wat was in vredesnaam het idee achter déze taglines?

Meest prikkelende tagline met tegenvallende film
‘He chose his weapons. He selected his victims. He changed in to a girl. And he picked his nose. All in one absolutely disgusting movie!’ (The Nostril picker, 1993)
Je hebt van zo’n taglines die alleen maar grappiger worden WANNEER JE ER EEN BOMBASTISCHE TRAILERSTEM BIJ DOET.

Beste tagline die nooit een film kreeg
‘Seriously dude, where is my car?’
Een droog-komisch gevoel voor humor, ongetwijfeld perfect voor het vervolg op het Ashton Kutcher/Seann William Scott-vehikel dat het levenslicht niet gegund was.

Meest luie tagline die stiekem toch best grappig is
‘Die Harder’ (Die Hard 2, 1990)
Bruce is weer boos. Nóg bozer.

Grootste WTF-effect
‘Unwittingly, he trained a dolphin to kill the President of the United States.’ (The Day of the Dolphin, 1973)
Een film die serieus gaat over dolfijnen inzetten om een moordaanslag te plannen? Ok, deze gaat op onze must-see list.

Als dit nog niet nieuwsgierig maakt...

Onsmakelijkste WTF-effect
‘They transplanted a white bigot’s head on a soul brother’s body.’ (The thing with two heads, 1972)
Dat zal die racist leren!

Grootste open deur
‘Life is voor living’ (Charlie St. Cloud, 2010)
Deze tagline-bedenker kreeg zijn diploma gratis bij een pakje boter.

De meest hysterische
‘Take the stairs, take the stairs, for God’s sake, TAKE THE STAIRS!!!’ (The Lift,1983)
Ok, ok! Relax!

De meest ongeïnspireerde
Don’t cross Alex Cross (Alex Cross, 2012)
Als we dan toch bezig zijn: Alex Cross kijken is ook een don’t.

Het exemplaar dat zijn concurrentie het beste kent
‘Not to be confused with King Kong.’ (Ape, 1976)
Het kan maar duidelijk zijn. Misschien had een poster met iets anders dan een aap die op een hoog gebouw moeilijk staat te doen ook al geholpen.

Knapste manier om horror toch vrolijk te doen ogen
‘By sword. By pick. By axe. Bye bye.’ (The mutilator, 1985)
Lekker in lijn met de gezellige titel.

Grootste gevaar dat je er een kotsemmertje bij nodig hebt
‘Laugh. Cry. Share the pants.’ (Sisterhood of the traveling pants, 2005)
Dát is pas een goede tagline voor een horrorfilm.

De beste Chuck Norris-verwijzing
‘Science created him. Now Chuck Norris must destroy him.’ (Silent rage, 1982)
Doet denken aan een van de mooiste Chuck Norris-facts: 'Death once had a near-Chuck Norris experience.’

Het doordenkertje dat eigenlijk best flauw is
‘It’s not called gym-nice-tics.’ (Stick it, 2006)
Ja, klopt, dit noemen we gewoon ‘een slechte film’.

De slechtste woordspeling
‘You can’t handle the tooth.’ (The Tooth Fairy, 2010)
En dan is de hoofdrol ook nog voor The Rock.

The Rock is spitsvondig bezig.

Oh nee, wacht, dit is de slechtste woordspeling
‘Two agents. One City. No Merci.’ (From Paris with love, 2010)
Au revoir, box office.

Het meest kenmerkend voor de Amerikaanse oorlogsspirit
‘War is hell, but peace is fucking boring.’ (Buffalo Soldiers, 2001)
Verklaart wel waarom ze voortdurend oorlogen beginnen.

De mooiste zelfhaat
‘Controversy… what controversy?’ (Fahrenheit 9/11, 2004)
Altijd slim, jezelf onderuithalen in een tekstje dat bedoeld is om je film te promoten.

Gelukkig zijn er ook genoeg filmmakers die het wél goed begrijpen. Niet geheel toevallig de makers van films die grotendeels een stuk beter zijn dan die van bovenstaande lijst. Want eigenlijk is het heel simpel: in één regel de sfeer neerzetten van je productie. Vleugje humor bij een komedie, naargeestig zinnetje bij horror. Na het lezen van de tagline moet je gelijk weten met wat voor soort film je te maken hebt. In één zin. Hmm. Misschien toch niet zo simpel. Een paar van onze favoriete klassiekers. Weet jij uit welke film ze komen? (zie voor de antwoorden helemaal onderaan)

'One man's struggle to take it easy.'

'Check in. Unpack. Relax. Take A Shower.'

'In space no one can hear you scream.'

'An epic of epic epicness.'

'Man is the warmest place to hide.'

'The longer you wait, the harder it gets.'

'You don't get to 500 million friends without making a few enemies.'

'Everyone wants to be found.'

'They're young...they're in love...and they kill people.'

'This is Benjamin. He's a little worried about his future.'

'Just when you thought it was safe to go back in the water.'

'Be afraid. Be very afraid.'

'On the air. Unaware.'

'...look closer.'

'Cocktails first. Questions later.'

Heb je zelf een andere favoriet? Laat het vooral hieronder weten! Met je CJP-pas krijg je trouwens korting op bioscoopkaartjes én dvd’s. Kun je mooi nieuwe goede of slechte taglines gaan ontdekken.

 

Antwoorden: a) Ferris Bueller’s day off b) Psycho c) Alien d) Scott Pilgrim vs the world e) The Thing f) 40 year old virgin g) The Social Network h) Lost in translation i) Bonnie & Clyde j) The Graduate k) Jaws 2 l) The Fly m) The Truman show n) American Beauty o) Swingers)

Comments